Terms and Conditions

Handelsbetingelser

Velkommen til Cinnobers webshop.

Ved handel på www.cinnobershop.dk gælder nedenstående handelsbetingelser.

Cinnober
Landemærket 9, kld.th.
DK – 1119 København K
Tlf: +45 2613 9833
info@cinnobershop.dk

Cinnober Aps
CVR Nr.: 38759647
Cinnober blev etableret i 2008.

 

Bestilling

Ved bestilling af varer hos cinnobershop.dk vil køber modtage en ordrebekræftigelse via email. Vær opmærksom på at bestillingen først er accepteret, når vi har checket at varen er på lager. Herpå vil køber modtage den endelige ordre samt aftale om levering. Når køber handler på www.cinnobershop.dk foregår dette på engelsk.

 

Priser

Hos www.cinnobershop.dk er alle beløb angivet i danske kroner (DKK) og inkl. 25 % moms.

 

Betaling

www.cinnobershop.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard
Betalingen vil først blive trukket på købers konto, når varen afsendes.

 

Levering og fragt

Levering af varer fra www.cinnobershop.dk anses for sket, så snart køber har modtaget varen. Alle bestillinger sendes med Post Danmark, medmindre andet er aftalt særskilt mellem køber og www.cinnobershop.dk. Levering vil normalt ske indenfor 3-5 arbejdsdage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges.

Alle varer sendes som pakkepost, der muliggør sporing af pakken. Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse bedes køber kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når det modtages, skal køber anmelde det til Post Danmark med det samme eller senest 2 dage efter modtagelsen. www.cinnobershop.dk er ikke ansvarlig for varer, der er beskadiget under transporten.

DK:
max 20 kg
Postpakke Collect // 60 DKK
Postpakke Home // 80 DKK

UDLAND:
max 10 kg
EU // 300 DDK
Faroe Islands, Iceland, Norway, Schweiz // 365 DDK

 

Afhentning i forretningen

Det er også muligt for køber at afhente bestilte varer i vores forretning indenfor de annoncerede åbningstider.
Almindeligvis mandag – fredag  kl. 11-17.30 samt lørdage  kl. 11-15. Vær opmærksom på særlige åbningstider
i forbindelse med ferie- og helligdage.

 

Generelle forbehold

Vi tager forbehold for tastefejl, afgiftsændringer, prisstigninger fra leverandører og Force Majeure. Vi tager forbehold
for udsolgte eller udgåede varer, men giver naturligvis straks besked, hvis dette er tilfældet efter modtagelse af ordren.

 

Fortrydelsesret

Ved handel på www.cinnobershop.dk har køber 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor køber har modtaget den bestilte vare.

– Overskrides de 14 dages fortrydelsesret kan køber ikke bytte eller returnere de købte varer.
– Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde, som da køber modtog varen.
– Fortrydelsesretten ophører, hvis køber bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
– Når fortrydelsesretten benyttes, skal køber selv betale porto for at sende varen retur til Cinnober.
– Hvis køber fortryder sit køb inden 14 dage tilbagebetales købesummen naturligvis, hvis dette ønskes.
– Kontakt venligst Cinnober på webshop@cinnobershop.dk inden returnering.

Hvis køber fortryder køb af en vare, skal varen sendes til følgende adresse:
Cinnober
Landemærket 9, kld.th.
DK – 1119 København K

Køber betaler selv omkostninger for fragt af returvarer.

Returpakke skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, være tydeligt mærket med købers navn, ordrenummer
samt kopi af dokumentation for køb af varen.

Bemærk venligst at returnering sker på købers eget ansvar – sørg derfor altid for at få et tracking nr. på pakken.
Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

 

Privatlivspolitik

For at køber kan indgå en aftale med Cinnober via websitet, skal køber lade sig registrere med følgende personlige oplysninger:

– Navn
– Adresse
– Post nummer
– By
– Telefonnummer
– E-mail adresse
– Password

Cinnober foretager registreringen af købers personoplysninger med det formål at kunne levere varen til køber.
Personoplysningerne registreres hos Cinnober v/ Cinnober ApS og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via Cinnobers website, sikrer Cinnober, at det altid sker ved afgivelse af købers
udtrykkelige samtykke, således at køber er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Cinnober v/ Cinnober ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om køber.
Cinnober opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Ingen personlige oplysninger der registreres hos Cinnober v/ Cinnober ApS bliver på noget tidspunkt overdraget, eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Cinnober v/ Cinnober ApS, hvor de opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Cinnober v/ Cinnober ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i,
hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har køber i henhold til Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Cinnober via email webshop@cinnobershop.dk.

 

Reklamationsret

Når der handles på www.cinnobershop.dk har køber 2 års reklamationsret. Dette betyder, at køber enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at køber har opdaget manglen ved varen.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Ved reklamation skal varen sendes til følgende adresse:
Cinnober
Landemærket 9, kld.th.
DK – 1119 København K

Kontakt venligst Cinnober på webshop@cinnobershop.dk inden returnering.
Åbningstider mandag – fredag 11-17.30, lørdag 11-15

Når køber returnerer en vare SKAL følgende angives:

– En nøjagtig beskrivelse af fejlen samt kopi af faktura.

Køber betaler selv fragtomkostninger for returneringer.

Returpakke skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, være tydeligt mærket med købers navn, ordrenummer
samt kopi af dokumentation for køb af varen.

Bemærk venligst: Returnering sker på købers eget ansvar – sørg derfor altid for at få et tracking nr. på pakken.
Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

 

Klager

Vi håber naturligvis at vore kunder er tilfredse – hvis ikke dette er tilfældet, kontakt os da venligst telefonisk
Cinnober +45 2613 9833 på hverdage mellem 11-17.30. Eller send os en email: webshop@cinnobershop.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan der indgives en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne
herfor er opfyldt. En af betingelserne er, at der indledningsvis skal have været rettet henvendelse til den erhvervsdrivende.

Forbrugerklagenævnet
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Tlf.: 4171 5000
www.kfst.dk

Du kan også anvende EU-kommisionens online klageportal, hvilket dog hovedsaligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/